Vedtægter

Aalborg Håndbold Support

Vedtægter

§ 1

Foreningens navn er Aalborg Håndbold Support, hjemsted og værneting i Aalborg

Kommune og grundlagt den 23. oktober 2009.

 

§ 2

Stk.1 Aalborg Håndbold Support kan optage enhver person som medlem, der er

interesseret i Aalborg Håndbold’s trivsel, og som vedkender sig foreningens formål.

Enhver, som har betalt kontingent til foreningen og som tilslutter sig foreningens formål og

idegrundlag, er medlem af foreningen.

Stk. 2 Som æresmedlem indstilles enhver som har gjort en særlig indsats for foreningen.

Æresmedlemmer kan efter bestyrelsens forslag, eller efter motiveret indstilling fra  

medlemmer, udnævnes af foreningens generalforsamling med mindst 3/4 flertal af de

afgivne stemmer. Æresmedlemmer har taleret men ikke stemmeret på foreningens  

generalforsamling. Æresmedlemmer fritages for betaling af kontingent.

 

§ 3

Foreningens formål er:

 At skabe samlingssted for personer med interesse for Aalborg Håndbold

 At udbrede kendskabet til og interessen for Aalborg Håndbold, fankulturen og spillet

generelt.

 At skabe god stemning og opbakning til Aalborg Håndbolds kampe.

 

§ 4

Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og godkendes af den ordinære generalforsamling

ved simpelt flertal. Manglende betaling mere end én måned efter forfaldsdato, kan

medføre ekskludering af medlemskab med mindre andet er aftalt med medlemmet.

 

§ 5

Eksklusion eller udelukkelse af et medlem kan finde sted, hvis medlemmet i gentagne

tilfælde gør sig ufordelagtigt bemærket, eller hvis medlemmet i et enkelt tilfælde gør sig

særligt ufordelagtigt bemærket. Spørgsmål vedrørende eksklusion eller udelukkelse af et

medlem behandles af bestyrelsen. Eksklusion eller udelukkelse kan kun finde sted såfremt

2/3 af bestyrelsen stemmer for eksklusion, dernæst træder denne øjeblikkeligt i kraft.

Såvel i sager om udelukkelse eller eksklusion har medlemmet krav på at blive hørt inden

bestyrelsen træffer sin afgørelse. Medlemmet kan indbringe spørgsmålet om eksklusionen

eller udelukkelsen for den førstkommende ordinære generalforsamling. Den ordinære

generalforsamlings afgørelse er endelig, såfremt den vedtages med mindst 2/3 af de

fremmødte stemmer.

 

§ 6

Den ordinære generalforsamling er foreningens højeste myndighed. Den indkaldes af

bestyrelsen ved skriftlig meddelelse i form af brev eller e-mail til medlemmerne med

mindst 14 dages varsel. Indkaldelsen skal samtidig offentliggøres på foreningens

hjemmeside. Fremmødte medlemmer som ved generalforsamlingen er fyldt 15 år, der har

betalt sidst opkrævede kontingent, og hvis medlemskab har varet mindst 3 måneder, har

alle stemmeret. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af

september måned.

 

§ 7

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal omfatte:

1. Valg af ordstyrer

2. Valg af referent samt stemmetællere (2 personer)

3. Formandens beretning for det forløbne år

4. Godkendelse af regnskab for det forløbne år, samt orientering om budget for det

kommende år

5. Valg af 4 medlemmer på ulige år.

6. Valg af 3 medlemmer på lige år.

7. Valg af revisor

8. Indkomne forslag

9. Eventuelt

For punkt 5 og punkt 6 nævnte valg gælder, at alle valg er for to år af gangen.

For punkt 8 gælder at revisor er på valg hvert år. Genvalg kan finde sted i ubegrænset

antal perioder.

Eventuelle forslag til den ordinære generalforsamling skal, for at de kan behandles, være

formanden i hænde senest 8 dage inden den ordinære generalforsamling finder sted.

 

§ 8

Ekstraordinær generalforsamling kan indvarsles på bestyrelsens foranledning, eller

såfremt der indsendes en motiveret skriftlig anmodning herom. Denne anmodning skal

være underskrevet af mindst 25 % af foreningens medlemmer. Ekstraordinære

generalforsamlinger skal indkaldes tidligst 7 dage og senest 14 dage efter anmodningen er

modtaget.

 

§ 9

Bestyrelsen varetager det daglige arbejde i foreningen.

I tilfælde af forfald blandt bestyrelsesmedlemmer, er den tilbageværende bestyrelse

berettiget til at udpege et nyt medlem, der fungerer indtil næste ordinære

generalforsamling, hvor nyvalg skal finde sted.

 Bestyrelsen konstituerer sig på første bestyrelsesmøde efter Generalforsamlingen.

 Bestyrelsen træffer sine afgørelser ved simpelt flertal.

 Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

 Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.

 Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3 af dens medlemmer er til stede.

 Bestyrelsen kan nedsætte udvalg efter behov.

 Sammenkomster og møder i løbet af året, afholdes efter bestyrelsens skøn.

 På den ordinære generalforsamling aflægges formandens beretning og regnskab

for det forløbne år.

 Der føres beslutnings-referater på alle bestyrelsesmøder.

 

§ 10

Bestyrelsen kan efter behov nedsætte udvalg. Udvalg supplerer sig selv med personer til

varetagelse af aktiviteterne i deres respektive afdelinger. I alle udvalg skal der minimum

være et medlem af bestyrelsen, dette medlem fungerer som formand for udvalget.

 

§ 11

Foreningens regnskabs år er 12 måneder, med første regnskabs år fra 23. oktober 2009 til

30. juni 2010. Revision finder sted én gang årlig efter regnskabsårets afslutning. Uanmeldt

kasseeftersyn kan finde sted, hvis revisoren ønsker det.

§12

Foreningen tegnes af formanden i forening med kassereren. (hvis formanden varetager

kasserer funktionen – så i samarbejde med to bestyrelsesmedlemmer) Foreningen hæfter

kun for sine forpligtelser med den af foreningens til enhver tid tilhørende formue. Der

påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.

 

§13

Beslutninger træffes ved simpelt flertal, dog kan vedtægter kun ændres ved at 2/3 af de

fremmødte stemmeberettigede har stemt for vedtægtsændringen. Simpelt flertal kræver, at

en beslutning eller et valg afgøres med mere end halvdelen af stemmerne.

 

§ 14

Vedtagelse af forslag til fusion/ophævelse af foreningen skal ske på en ekstraordinær

generalforsamling senest 4 uger efter, at en ordinær generalforsamling har truffet

beslutning herom.

For at beslutningen er gyldig, skal mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer på begge

generalforsamlinger stemme for fusion/ophævelse af foreningen.

I tilfælde af en fusion/ophævelse af foreningen, tilfalder de forhåndenværende midler

ubeskåret Vadum IF´s håndbold afdeling

 

Vedtægterne er godkendt ved den stiftede generalforsamling 23/10-2010 og efterfølgende

rettet efter generalforsamlingen den 1/7-2011, generalforsamling den 28/8-2014,

generalforsamling den 28/9-2023 og senest ændret ved generalforsamlingen den 9.

september 2024